Essille tuplapronssit Samurai-cupista

28.8.2021

Essi otteli kolmanneksi niin U 15 kuin U18 sarjoissa. Henkalle yksi otteluvoitto miesten -73 kiloisissa

Kotimainen judokärki avasi kilpailukautensa lauantaina Orimattilassa Samurai-cupin merkeissä. Iisalmen Judoseuran Essi Lappeteläinen otteli pronssille  alle 15v - 52 sarjassa ja uusi tempun alle 18 ikäisten samassa painoluokassa.

U15 sarjassa 14 vuotias Essi voitti alkupoolissa kaikki kolme otteluaan ipponeilla. Semifinaalissa Essi joutui taipumaan Nummelan Judon Ella Karjalaiselle waza-arilla saaden samalla sarjan pronssin.

U 18 sarjassa Essi haastoi hienosti vanhemmat kilpakumppaninsa. Essi otteli poolissaan kaksi komeaa voittoa yhden ottelun päätyessä tappioon. Poolin kakkosena tie vei semifinaaliin, jossa vastaan tuli Rovaniemen Pihla-Maria Seikkula .Seikkula eteni voitolla finaaliin ja näin Essille hienosti pronssia tässäkin ikäluokassa.

IJS:n Henri Kaatrasalo otteli miesten -73 kiloisissa yhden otteluvoiton. 17 vuotias Henri voitti Turun Judoseuran Janne Vilpolan ipponilla. Kolme muuta poolikamppailua Henri vielä hävisi näissä ensimmäisissä miesten sarjojen otteluissaan.

tulokset:

Judoshiai - Suomen Judoliitto