Essille komea sarjavoitto Tampereella !

6.10.2018

Essi ja Tampereen kultamitali
Essi matkalla mestariksi !

Essi Lappeteläinen otteli peräti kuusi ipponvoittoa matkallaan Tampere-Shiain sarjavoittoon T 13-36 kiloisissa.

Iisalmen Judoseuran Essi Lappeteläinen otteli vakuuttavaan sarjavoittoon lauantaina Tampere-shiaissa. Lappeteläinen voitti T 13 -36 kiloisissa kaikki kuusi otteluaan matkallaan sarjan ykköseksi. Essin alkulohkossa oli viisi ottelijaa ja kaikki neljä vastustajaa kaatuivat iisalmelaisjudokan otteissa ennen täyttä aikaa ipponeilla.

Semifinaaliottelussa Lappeteläinen kohtasi Rovaniemen Koyaman Pihla-Maria Seikkulan. Ottelu päättyi Essin ipponvoittoon sidonnalla.

Loppuottelussa vastaan asettui Viron Tarto Do seuran Diana Vanamb. Tämäkin ottelu oli Essin  hallinassa ja voitto virolaisottelijasta irtosi komeasti heittoipponilla.

Tampereen turnaukseen osallistui kaikkiaan 269 judokaa Suomesta ja Virosta

jk