Asserille EM-pronssia !

Savolaisjudokat
Seremonii protokolar
Team Finland

Asserin mitaliputki EM-tatamilla jatkuu. Anssi Ryhäselle hyvän alun jälkeen loukkaantuminen.

Iisalmen Judoseuran Asser Kokkonen jatkoi mitaliputkeaan veteraanien arvokisoissa. Kokkonen kipusi pronssipallille Skotlanin Glasgow`ssa käydyissä euroopanmestaruuskilpailuissa.

Kokkonen otteli ikäryhmän 40-44 v -66 kiloisten painoluokassa.

Ensimmäisellä kierroksella Asser hävisi ipponilla sarjan lopulta voittaneelle Ranskan Ronny Hugon -Jeannille. Päästyään keräilyotteluihin Kokkonen kukisti ensin Iso-Britannian Mark Taylorin ipponilla. Toisessa keräilyottelussa kukistui Iso-Britannian Darren Griffiths samoin ipponilla. Kolmas keräilykierros oli edelleen vahvaa judoa Asserilta ja Ranskan Fabien Buisson kukistui jälleen ennen täyttä aikaa.

Pronssiottelussa Asser kohtasi Ranskan Jerome Perreauxin. Tämäkin ottelu oli Kokkosen hallintaa ja pronssi tuli kahdella waza-arilla.

Huomion arvoista on, että ainoastaan sarjan voittanut Hugon-Jeanni sai tehtyä Kokkosesta suorituspisteen.

IJS:n Anssi Ryhänen debytoi veteraanien EM-tatamilla saman ikäluokan -73 kiloisissa. Ryhäsen päivä alkoi komeasti ipponvoitoilla Viron Valvo Piibergistä ja Ranskan Gyrill Duneausta. Lohkovoitto-ottelussa Serbian Marko Mijalkovicia vastaan Ryhäsen pohjelihas revähti ja Anssi oli pakotettu jättämään ottelu ja kisat kesken.

Asserin velipoika Jouni Kokkonen otteli myös mainiosti ja sijoittui M 4 -66 kiloisissa komeasti EM seiskaksi kahdella otteluvoitolla. Ex -iisalmelainen Jouni edustaa nykyisin Kirkkonummen Judoseuraa.

Veteraanien EM-judoon osallistui 1031 kilpailijaa 35:stä euroopan maasta. Suomesta oli mukana 11 miesjudokaa.