IJS:n joukkue otteli Vorussa

Esille hopeaa !
Henkalle pronssi !
Iisalmen kaupungin lahjat luovuttivat Riho Lehistelle Anna ja Jyrki

Seuran joukkue saavutti Voru Kevad turnauksesta kaksi mitali. Samalla juhlittiin Viron satavuotis itsenäisyyspäivää

Iisalmen Judoseuran joukkue matkasi Viroon Voru Kevad turnaukseen, joka pidettiin  Viron 100-vuotispäivänä viime lauantaina. Matkassa oli viiden ottelijan juniorijoukkue vahvistettuna valmentajalla ja huoltajilla.

Kaksi iisalmelaisottelijaa ylsi turnauksessa mitalisijoille.

Essi Lappeteläinen otteli hopealle C-tyttöjen -36 kiloisissa. Essi voitti kaksi virolaista vastustajaa ipponeilla. Ainoan tappion Essi koki Latvian Keida Lidace-Dubropuvalle. Voitot Essi nappasi Vorun Lisette Ilveksestä ja saman seuran Teele Lestalesta.

Henri Kaatrasalo ylsi pronssille B-poikien -55 kiloisissa. Henri eteni pronssiotteluun, jossa kaatui Viron Ookamin Robert Pappel waza-arilla.

B-50 kiloisissa Kristian Rajakangas ja Sergey Klimenok ylsivät sijoille viisi. Molemmat voittivat yhden ottelun, mutta pronssiotteluissa molemmat kokivat tappiot.

Kristian voitti keräilyerissä Ukrainan Andrei Baranukin waza-arilla ja Sergey nappasi voiton kuristusipponilla Viron Vjatseslav Zahharovista.

B-60 kiloisissa otellut Arttu Zinnik jäi tällä kertaa ilman otteluvoittoja.

IJS:n Klimentyu Bilovusyakin piti osallistua kisoissa A-73 kiloisiin, mutta ennen matkaa iskenyt kova flunssa peruunnutti Klimin matkan kisapaikalle.

Kisoihin otti osaa 250 kilpailijaa Virosta, Valko-Venäjältä, Latviasta, Ukrainasta, Venäjältä ja Suomesta. Kisoja juhlisti Viron 100-vuotispäivä. Kansallislaulu laulettiin ja judokat muodostivat numeron 100 kisatatamille ennen ottelujen alkua. Iisalmen ystävyyskaupunki Vorun isännät huomioivat erityisesti Iisalmen Judoseuran vieraat.

Yhteistyö Iisalmen Judoseuran ja Vorun Judoklubi Rein välillä alkoi jo vuonna 1988. Vierailut seurojen välillä olivat tiiviimmillään -90 ja 2000-luvuilla. Yhteistyötä on nyt tarkoitus uudelleen tiivistää ja Vorun judokat saivatkin kutsun tulla vastavierailulle marraskuussa Iisalmessa oteltavaan Genelec-turnaukseen.

Iisalmen Judoseuran delegaatiolla oli myös kunniatehtävä onnitella Vorun kaupunkia Iisalmen kaupungin puolesta Viron 100 v itsenäisyyspäivänä.