Nippu mitaleita Haru-shiaista

15.5.2022

Markus korkeimmalla palkintopallilla

Perinteinen Haru-shiai oteltiin Oulussa 14.5.2022. Iisalmen Judoseura osallistui kilpailuihin neljän hengen joukkueella ja yhteisessä matkassa mukana oli lisäksi yksi vahvistus Lapinlahden Shiranamista.

Ottelut pääsi aloittamaan Markus Nissinen ja suorittikin näyttävän avauksen iisalmelaisten kisapäivälle. Kolme komeaa otteluvoittoa, joissa pisteitä ropisi niin pysty- kuin mattotekniikoillakin siivittivät Markuksen sarjavoittoon. Toisen ottelun komeasta ura-nagesta löyty jo video seuran Facebook-ryhmästä.

Heti Markuksen jälkeen kisaurakkaansa pääsivät suorittamaan Jaakko Penttilä ja Pyry Kainulainen. Jaakko onnistui nappaamaan yhden otteluvoiton hienolla heitto-sidonta -yhdistelmällä. Pyryllä tiukat matsit päättyivät tällä kertaa vastustajien hyväksi. Jaakolla kotiin tuomisena hopeamitali.

Viimeisenä iisalmelaisena tositoimiin pääsi Essi Lappeteläinen. Sarjaan sopivaa kisaseuraa ei tällä kertaa löytynyt, joten vastustajia lähdettiin etsimään muista sarjoista. Niitä toki löytyikin sekä poikien että painavampien tyttöjen sarjoista.

Poikien sarjassa U18-50 Essi esitti perinteisen varmaa mattotyöskentelyään ja otti kultaa kahdella hienolla sidontavoitolla. Tyttöjen ylemmässä painosarjassa U18-57 pisteiden saaminen selkeästi painavammasta vastustajasta osoittautui tällä kertaa liian haastavaksi ja ottelut kääntyivät Rovaniemen Emilia Kantolan hyväksi.

Yhteisellä reissulla mukana ollut Lapinlahden Shiranamin Vilho Korhonen urakoi kahdessa sarjassa yhteensä 8 ottelua, joista 5 päättyi Vilhon voittoon. Tuloksena hopeaa omassa ikäluokassa U13 ja pronssia pykälää vanhemmissa eli U15-sarjassa.

Kokonaisuutena hyvin menneet kisat osoittivat, että korona-ajan treenaaminen on vienyt kilpajudoa mukavasti eteen päin. Seuraavan kerran mitaleita päästäänkin jahtaamaan jo ensi viikolla Kiteellä.

Facebookin lisäksi kisatunnelmia voi käydä katsomassa Instassa ja täydet ottelutulokset löytää judokisa.fi-palvelusta.