Henkka Samurai-cup pronssille

21.1.2018

Henkka podiumilla oikealla

Henri Kaatrasalo vastasi parhaasta Iisalmelais-suorituksesta Samurai-cupin avauskierroksella Nummelassa.

IJS:n kolmikko Henri Kaatrasalo, Kristian Rajakangas ja Sergey Klimenok avasivat kilpailukautensa alle 18 v Samurai-cupin ensimmäisessä osakilpailussa. Kaikki pojat täyttävät tänä vuonna 15 vuotta, joten kisa oli samalla poikien debyytti tässä ikäluokssa.

Henri nousi podiumilla pronssipallille -55 kg sarjassa. Henkka kukisti alkupoolissa kaksi vastustajaa. Kuopion Sakuran Sergeev Matveev kukistui kahdella waza-arilla. Jyväskylän Eino Lahden Henkka kukisti komealla osoto-garilla mínuutin ottelun jälkeen.

Semifinaalissa Tornion Henrik Kettunen oli vielä etevämpi, vieden finaalipaikan ipponilla. Henkalle siis samalla sarjan pronssimitali.

Sergey kukisti -50 kiloisissa seurakaveri Kristianin waza-arilla. Kolme muuta kamppailuaan hyvin taistelleet iisalmelaispojat hävisivät, mutta molemmilla on vielä hyvät mahdollisuuden edetä seuraavilla Samurai kierroksilla mitaleille asti.