Genelec-tatamilla hyvä meininki

Essi lukottaa
Voitto taisteli hienosti

Kaksi sarjavoittoa kotikisoista

Iisalmen Judoseuran järjestämä Genelec-turnaus oteltiin korona välivuoden jälkeen lauantaina liikuntahallilla. Kisoihin osallistui 130 judokaa, jotka edustivat 18 eri seuraa.

IJS:n judokat nappasivat kotitatamilta 2 kultamitalia, neljä hopeaa ja yhden pronssin, joten saavutus oli hyvä kymmenen nuoren judokan joukkueelta.

Sarjavoittoihin ylsivät ennakkosuosikit Henri Kaatrasalo miesten -81 kiloisissa ja Essi Lappeteläinen T15 -52 sarjassa. Voitto Kiiskinen nappasi kolmelle otteluvoitolla hopeaa P13 -55 sarjassa. Ainoan tappion Voitto koki sarjan voittaneelle Rovaniemen Koyaman Niilo Aholaiselle. Otteluvoitot Kiiskinen napsi vahvalla mattojudolla.

Anton Georgiev otteli Kaatrasalo vanavedessä hopealle miesten 81 sarjassa voitolla Lapinlahden Shiranamin Markku Paldaniuksesta. Toisen hopean Anton otteli P18 81 sarjassa. Muut IJS:n pirteästi otelleet nuoret judokat eivät tällä kertaa yltäneet otteluvoittoihin.

Kisoissa käytiin kahdella tatamilla päivän aikana peräti 201 ottelua. Koronan takia pidetty yli vuoden kilpailutauko ei näytä lamaannuttaneen Itä- ja Pohjois-Suomen judotoimintaa.

tulokset:

Judoshiai - Suomen Judoliitto