Henkka viides SM-judossa

Juoma maistui taiston tauottua
Essi vääntää

Essille yksi otteluvoitto debyytti SM-kisoissa

Henri Kaatrasalo eteni pronssiotteluun nuorten SM-judon avauspäivänä Porvoossa.  U21 – 66 kiloisissa otellut Henri kuitenkin hävisi pronssikamppailun Vihannin Judon Jere Lankiselle.  Joulukuussa 18 vuotta täyttävä Iisalmen Judoseuran judoka ottelee nyt ensimmäistä vuottaan alle 21 ikäisten ikäluokassa.

Kaatrasalo oli arvonnassa sijoitettu suoraan toiselle kierrokselle, jossa vastaan asettui sarjan ennakkosuosikki Helsingin Chikaran Jonathan Kujanhaara.  Henri aloitti ottelun lupaavasti ja pääsi pariin otteeseen lähelle heittosuoritusta. Kokenut Kujanhaara onnistui kuitenkin välttämään Kaatrasalon alkurynnistyksen ja onnistui uchi-matassaan waza-arin arvoisesti.

Kujanhaaran edetessä sarjan loppuotteluun pääsi Henri keräilyeriin, jossa tuli kaksi komeaa voittoa. Ensin kaatui Tampereen Judon Alvar Yliruusi waza-arilla ja toisessa keräilyottelussa Henri kukisti Hämeenlinnan Judoseuran Veikko Noelin samoin lukemin.

Pronssiottelussa Henri oli alussa jo sidonnassa, josta taisteli kuitenkin pois ennen vastustajan pistesuoritusta. Ottelu päättyi Lankisen selvään ipponheittoon.  Kaatrasalon valmentaja Asser Kokkonen harmitteli  hieman pronssiottelun hetken herpaantumista, jonka vastustaja käytti tehokkaasti hyödykseen.

Sarjan finaalissa Kujanhaara kukisti Nummelan Judon Nuutti Aholaisen.

Essi Lappeteläinen otteli ensimmäisissä SM-kisoissaan U18 -52 kiloisissa. Essi kukisti alkupoolissaan Lempäälän Milla Vainiolan jatkoajalla. Kaksi muuta otteluaan Lappeteläinen hävisi. Ottelussa Mikkelin Lumia Wallenia vastaa Essillä  oli waza-arin heiton jälkeen sidontatilanne, mutta tuomari jostain  syystä keskeytti tilanteen ja ippon kuivui siihen. Wallen kuittasi kuitenkin ottelun lopulta ipponilla. Toisen pooliotteluhäviön Essi koki Vantaan Jukaran Moona Huhtakankaalle. Lappeteläinen on 14 vuotias ja siirtyy vasta ensi vuonna virallisesti alle 18 vuotiaiden ikäluokkaan. Essin valmentaja Juhani Sammallahti totesi otteiden parantuneen ottelu ottelulta, ja nuorelta debytantilta  esitys oli ihan mallikas.