Henkka viides Tarton turnauksessa

18.11.2018

Iisalmen Judoseuran Henri Kaatrasalo otteli viidenneksi Tarton junioriturnauksessa. Kaatrasalo otteli komeasti neljä otteluvoittoa B-poikien -55 kiloisissa.

Ensimmäisellä kierroksella Kaatrasalo voitti Viron Nikita Kurlovichin ipponilla. Toisella kierroksella kukistui samoin numeroin Latvian Aleksejs Gorbatenko.

Tappion Henri koki puolivälierässä sarjan voittajalle Latvian Ivan Mihaljoville.

Keräilyotteluissa Henri voitti ensin Viron Slava Zahharovin ja jälleen ipponilla enen täyttä aikaa. Toisessa keräilyottelussa Henrin ippontahti jatkui Lahden Judoseuran Arseli Savolaisen kustannuksella.

Pronssiottelussa Kaatrasalo kohtasi Latvian Artjoms Kvasninsin. Ottelu oli tasainen,  mutta latvialainen onnistui kaivamaan voitoon riittäneen waza-arin kahden varoituksen jälkeen.

Kristian Rajakangas otteli samassa sarjassa kuin Kaatrasalo. Krisun taival päättyi ensimmäisellä kierroksella koettuun niukkaan yhden waza-arin tappioon Viron Andris Koppelille.

Tarton judoturnaukseen otti osaa yli 600 nuorta judokaa Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Valko-venäjältä ja Suomesta.