Essi ja Henkka Barents-cup mitaleille !

14.10.2018

Essillä tiukkoja matseja
Henkka petrasi otteitaan sunnuntaina

Essille hopeaa ja Henkalle pronssia Rovaniemeltä !

Rovaniemen judoviikonloppu jatkui sunnuntaina Barents-cupin merkeissä. Kisoihin oli saapunut kotimaisten ottelijoiden lisäksi judokoita Venäjältä ja Ruotsista. Iisalmen Judoseuran Essi Lappeteläinen otteli hopealle tyttöjen U13 -40 kiloisissa. Lappeteläinen voitti ipponeilla ennen täyttä aikaa Tohmajärven Fanni Bergmanin, Sodankylän Marianna Ovaskan ja Rovaniemen Pihla-Maria Seikkulan. Ainoan tappion Essi koki Helsingin Chikaran Jenna Kuosmaselle finaalissa.

Henri Kaatrasalo petrasi otteitaan lauantaisesta Samurai-cupista ja sijoittui U18 poikien -60 kiloisissa pronssille. Kaatrasalo voitti alkupoolissaan ensin seurakaveri Arttu Zinnikin ipponilla. Toisessa ottelussa Henri kohtasi Murmanskin Vatcheslav Rogozhkin. Tämä ottelu ratkesi komeasti Henrin kuristusipponiin. Kolmannen pooliottelun Kaatrasalo hävisi Chikaran Joonathan Kujanhaaralle. Semifinaalissa tasaisen ja vaihderikkaaan ottelun jälkeen Henri taipui Chikaran Myrsky Alatalolle ipponilla. Näin Kaatrasalolle sarjan pronssia.

Kristian Rajakangas otteli normaalia U18 -55 painoluokkaansa ylemmässä -60 kiloisten toisessa alkupoolissa. Kristian voitti hienon taistelun jälkeen Oulun Jyri Koukkarin jatkoajan heittoipponilla. Kolme muuta otteluaan Rajakangas hävisi, eikä selviytynyt semifinaaliin.

jk