Koyama-shiaista menestystä !

alkulämpöö
Kristianin tomari
Joulupukin maa

Iisalmen Judoseuran valmennusvastaavan Elina Paulmanin johdolla IJS:n ja Shiranamin judokoille hienoa menestystä

Iisalmen Judoseuran ja Lapinlahden Shiranamin judokat ottelivat menestyksekkäästi Rovaniemellä Koyama-shiaissa lauantaina. Sarjavoittoihin ylsivät IJS:n Essi Lappeteläinen T11 -32 kiloisissa ja Piyathida Khunachon T15 -64 sarjassa. Essi Lappeteläisen päivä oli hieno hänen ottaessa hopeaa myös T13 -37 kiloisissa. Omassa ikäluokassaan Essi kukisti kaikki neljä vastustajaansa. Tiukimman vastuksen tarjosi sarjan hopeatyttö Sodankylän Byakuyan Eeva Ovaska. Hänet Lappeteläinen kukisti tiukan taistelun jälkeen jatkoajalla. Sarjan pronssille otteli Eveliina Sammallahti, joka edustaa Himangan Judoseuraa. Eveliina asuu Lapinlahdella ja treenaa nykyisessä kotikunnassaan ja Iisalmessa. T13 -37 sarjassa Essi Lappeteläinen voitti kaksi ottelua ja hävisi ainoastaan sarjan voittaja Rovaniemen Koyaman Saana Hiltuselle.

Piyathida otteli voittoon T15 -64 sarjassa kukistamalla ainoassa ottelussaan Oulun JK:n Mirkka Järven. Piyathidalle myös hopea T18 -63 sarjassa.

P15 -77 kiloisissa Shiranamin Hermanni Väänänen otteli hopealle. Hermanni voitti Koyaman Niklas Iivarin ipponilla jo ajassa 0,19 s.

Shiranamin Severi Väänänen otteli pronssia P15 -68 sarjassa. Severi hävisi tässä kolme ottelijan sarjassa koville Murmanskin ja Kostamuksen judokoille.

IJS:n konkarijudoka Aimo Heinonen taisteli nuorukaisia vastaan miesten -73 kiloisissa. Aimolle pronssia kahdella tappiolla.

P15 45 sarjassa IJS:n Sergey Klimenok ja Kristian Rajakangas taistelivat hienosti alkupooleissaan 10 ottelijan sarjassa. Sergey otteli kaksi otteluvoittoa, mutta tippui niukasti semifinaalista. Sergeylle nopeat ipponvoitot Murmaskin Pavek Krylovista ja Koyaman Louna Seikkulasta.  Kristianille taasen hieno otteluvoitto toisessa poolissa komealla tomoe-nage heitolla Kemin Kita-kanin Arttu Mannialasta.

jk