Seuran esittely

Iisalmen Judoseura ry. on perustettu 3.9.1976.

Aluksi harjoituksia pidettiin Iisalmen Uimahallin alakerrassa painimatolla. Vuonna 1981 kaupunki osoitti judoseuralle harjoittelutilat väestönsuojasta, jonne saatiin myös ensimmäiset tatamit. Väestösuojassa harjoiteltiin aina 10.4.2001 asti. Tällöin valmistui Kankaan Liikuntahallli, jossa IJS:n harjoitus-sali on sijainnut siitä lähtien.

Seuratoiminnan pääpaino on kohdistettu nuoriin judokoihin, joille on ohjattuja harjoituksia ikä- ja tasoryhmittäin. Jokaisella mukaan haluavalla on mahdollisuus harjoitella tasavertaisesti hyvien kavereiden seurassa viisi vuotiaasta alkaen.

Kuntojudo on myös yksi Judoseuran vahvuusalueista, nuorten ja lasten harjoitus- ja kilpailutoiminnan ohella. Kuntojudo on oiva esimerkki judoharjoittelun sopivuudesta kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Seura on menestynyt hyvin kilpajudossa. Mainetta ja kunniaa on tullut niin nuorten kuin aikuisten sarjoissa.

SM-mitaleja seuran judokat ovat saavuttaneet vuosien saatossa 86 kappaletta. Mitalisaldoa kaunistaa myös 10 PM-mitalia ja pistesijat nuorten EM-tatamilta. Lisäksi IJS:n judokat ovat otelleet mitalin syrjään viidensiksi nuorten Euroopan olympiapäivillä ja opiskelijoiden Universiadeissa.

Uusinpana saavutuksena on Essi Lappeteläisen Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen hopea huhtikuussa 2022.

Iisalmen Judoseura ry:n johtokunta 2024

• puheenjohtaja         Jorma Rajakangas