Essi Lappeteläinen voitokas Oulussa

12.5.2018

Essi ja tuplamitalit !

Essi voitti tyttöjen sarjansa Haru-shiaissa ja pisti myös pojat tiukoille poikien painoluokassa ! Krisu ja Henkka taasen ottelivat kovassa Lundin turnauksessa Ruotsissa.

Iisalmen Judoseuran Essi Lappeteläinen otteli ykköseksi Oulun Haru-shiaissa. Lappeteläinen voitti tyttöjen alle 13 v -32 kiloiset. Lisäksi Essi otteli komeasti pronssille poikien alle 13 v -34 kiloisissa.

T13 -32 sarjassa Essi otti ensin ipponvoiton Pellon Judoseuran Silja Mäestä. Toisessa ottelussaan Lappeteläinen kukisti Venäjän Murmanskin Alisa Pechkon kahdella waza-arila.

Essi otteli poikien sarjassa kaksi otteluvoittoa. Kemin Noel Rahikainen kukistui ipponilla ja Oulun Eino Pirttikoski koki tappion Essille samoin numeroin.

Ottelu Murmanskin Yuri Shvalkunasta vastaan oli todellinen thrilleri. Varsinaisella 3 minuutin otteluajalla ei tullut suorituksia ja mentiin jatkoajalle. Jatkoaikaa käytiin peräti 12 minuuttia, kunnes murmanskilainen onnistui pistesuorituksessaan. Essi oli aktiivisempi ja Shvalkunaksella oli jo kaksi passiivisuusvaroitusta. Nykysäännöillä jatkoaika ratkeaa vasta pistesuoritukseen, joten todella tiukan ottelun niukka tappio Essille.

Toisen tappion Essi koki tässä sarjassa Oulun Aatu Soinille waza-arilla.

Kaatrasalo ja Rajakangas ottelivat Lundissa

IJS:n Henri Kaatrasalo ja Kristian Rajakangas osallistuivat Judoliiton joukkueessa helatorstaina Ruotsi Lundissa pidettyyn Budo-Nord turnaukseen. Molempien poikien taival katkesi avauskierroksen tappioihin P18 -55 sarjassa. Henri koki tappion Norjan Mansur Abubakadoville ja Kristian taipui Hollannin Nanco Krijthelle. Budo-Nord turnaukseen osallistui lähes 400 nuorta judokaa 14:sta eri maasta.

jk